افتتاحیه ی پایگاه تابستانی


توضیحات

تابستانی که نکوست از افتتاحیه‌اش پیداست! افتتاحیه پایگاه تابستانی دبستان پیروز ۱، امسال در اوایل تیرماه و با حضور گرم و شیرین مسافران سلام و والدین گرامی‌شان برگزار شد. برگزاری پایگاه‌ تابستانی در دبستان ندای پیروز تبدیل به یک رسم شده است و سال به‌ سال نیز با برنامه‌ریزی و شکوه بیشتری اجرا می‌شود. اما در مراسم افتتاحیه پایگاه تابستانی چه گذشت که هیچ‌کس دل ترک آن‌ را نداشت و تمام دانش‌آموزان و خانواده‌ها تا پایان جشن در مدرسه حضور داشتند!؟

در این جشن، شور و نشاط حرف اول را می‌زد و مسئولان مدرسه برنامه‌های مهیجی برای آشنایی و علاقه‌مند ساختن کودکان به فضای مدرسه چیده بودند. در ابتدای جشنواره، بچه‌ها کلاس‌بندی شدند و برای دقایقی روی نیمکت کلاس‌ها نشستند تا با آموزگاران‌شان کمی آشنا شوند. پس از آشنایی اولیه و شکستن یخ بچه‌ها، نوبت به بازی و بازی و بازی رسید. دانش‌آموزان عزیز در کنار آموزگاران و والدین خود بازی‌های گروهی انجام دادند و روزی شاد را تجربه کردند.

در مراسم افتتاحیه پایگاه تابستانی دبستان پیروز ۱، فرقی بین معلم و مدیر و پیر و جوان نبود، بلکه همه به‌نوعی در حال بازی و خوش‌گذرانی در کنار کودکان بودند. از نقاشی‌کشیدن و خمیربازی گرفته تا بازی برجک و طناب‌کشی با والدین، همه‌وهمه در جشن افتتاحیه پایگاه تابستانی جا خوش کرده بودند. اصلا برای خودش یک پایگاه تابستانی جمع‌وجور و یک‌روزه بود و به‌خوبی ماهیت پایگاه تابستانی ۶ هفته‌ای بعد از خود را به دانش‌آموزان و والدین نشان داد.

در ادامه افتتاحیه پایگاه تابستانی دبستان پیروز ۱ قرار است که دانش‌آموزان به‌مدت ۶ هفته در برنامه‌های آموزشی و تربیتی متنوعی شرکت کنند. هدف اصلی این برنامه‌ها، آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان با محوریت بازی است:

  1. هفته اول: مهارت احترام گذاشتن همراه با بازی‌های فکری و گروهی
  2. هفته دوم: مهارت دوست خوب پیدا کردن همراه با آب‌بازی و افزایش تعاملات مثبت
  3. هفته سوم: مهارت بهداشت و تندرستی با خوردن صبحانه سالم و چادرزدن در مدرسه و انجام بازی‌هایی مانند ترامپولین
  4. هفته چهارم: مهارت کار گروهی در طول اردوهایی مانند شهر افسانه‌ها و تئاتر موزیکال
  5. هفته پنجم: مهارت نگه‌داری دوست خوب همراه با برنامه‌هایی مانند کف‌بازی در مدرسه
  6. هفته ششم: مهارت تشکر و سپاسگزاری از معلمان و والدین برای فراهم‌کردن شرایط پایگاه تابستانی

پایگاه تابستانی با مراسم اختتامیه و فستیوال زبان به پایان می‌رسد و خانواده‌ها و مدرسه باید خود را برای کلاس‌های درس و آغاز سال تحصیلی آماده کنند. خلاصه که مراسم افتتاحیه پایگاه تابستانی دبستان پیروز ۱، مقدمه‌ای بود بر برنامه‌های متنوعی که در این ۲ ماه مانده تا مهر، برای کودکان و دانش‌آموزان عزیز تدارک دیده شده است…